MIN TID I PRAKSIS

Nå har vi vært på skolen i litt over en uke siden praksistiden i «åpen omsorg» var ferdig. Jeg vil fortelle litt om de tre ukene jeg var i praksis utenom oppgavene jeg har skrevet.

Første dagen jeg kom ble jeg møtt med «Hei, du er ventet!», bare dette gjorde at jeg fikk et godt første inntrykk av stedet. Før arbeidet begynte satt vi på pauserommet og snakket litt, jeg hilset på de som var der, og veilederen min for dagen viste meg rundt hos alle brukerene, så jeg fikk hilse på de. Hun forklarte meg også kort litt om hver av brukerene. Jeg husker godt en ting fra den første dagen, den ene brukeren vi skulle dusje fikk et lite epilepsi-anfall, noe som er vanlig for h*n. Jeg syns jo det var litt skummelt, men heldigvis gikk det bra.

Bilde
 Jeg har hatt ulike veiledere gjennom de tre ukene, men alle har vært veldig flinke til å vise meg, lære meg, hjelpe meg om jeg lurer på noe. Jeg har jobbet en del selvstendig, men med veiledning før og underveis, noe jeg har likt veldig godt. Føler jeg har lært utrolig mye i denne praksisperioden. Jeg har blitt mye tryggere på meg selv i stell av brukere, lært å kommunisere med brukere på en annen måte enn ved tale og spesielt mye mer om forflyttning og ulike forflyttningsteknikker. Forflyttningsteknikken på bildet under har jeg blandt annet brukt veldig mye.

Bilde

Med dette vil jeg bare si tusen takk for at jeg har fått ha utplassering hos Bjørnåsveien Bosenter! Jeg har lært utrolig mye & likte meg veldig godt hos dere 🙂

 

– Amalie 

1 thoughts on “MIN TID I PRAKSIS

Legg igjen en kommentar